علت و معالجه ریزش لیپوماتیک,پروتز سینه,پیکر تراشیی سکه ای یا این که بیماری آلوپسی آره آتا چیست؟

سه شنبه 30 خرداد 1396
9:51
Cervantes Chan

بیماری آلوپسی آره آتا که با نام ریزش منطقه ای یا سکه ای گیسو هم شناخته می‌شود , سومین مدل شایع ریزش لیپوماتیک,پروتز سینه,پیکر تراشی بعداز ریزش لیپوماتیک,پروتز سینه,پیکر تراشی آندروژنیک و تلوژن افلوویوم است که در افراد مشاهد می شود . طبق آمار پزشکی احتمال ابتلا یک بشر در طول زندگی به ریزش لیپوماتیک,پروتز سینه,پیکر تراشیی سکه ای 2 % است یا به عبارت دیگر از هر 100 نفر 2 نفر به‌این مدل ریزش لیپوماتیک,پروتز سینه,پیکر تراشی دچار می‌شوند . این بیماری واگیردار نیست و شما از طریق تماس با فردی به آن مبتلا نمی شوید . محققین بر این باورند ریزش سکه ای گیسو یک بیماری خویش ایمنی مثل آرتریت روماتوئید است البته در آن سیستم ایمنی به جای استخوان ها و مفاصل به ریشه لیپوماتیک,پروتز سینه,پیکر تراشیها یورش می نماید . علت علمی این حمله صریحا معلوم نمی‌باشد .

باز نگری بروی بیماران گوناگون نشان می‌دهد لنفوسیت ها که جزو گلبول های سفید را تشکیل می دهند و مسئول رویارویی با عوامل بیماری زا مثل ویروس ها و باکتری های می باشند به ریشه لیپوماتیک,پروتز سینه,پیکر تراشیها حمله ور می گردند و تصور می نمایند ریشه لیپوماتیک,پروتز سینه,پیکر تراشیها تهدیدی برای تندرست محسوب می شود .

بعضا از تحقیقات نشان می دهند وجود التهاب ناشی از عفونت و یا این که استرس اکسیداتیو ( رادیکال های آزاد ) لیپوماتیک,پروتز سینه,پیکر تراشیجب پیدایش این بیماری میگردد .


گهگاه وجود التهاب در قسمتی از تن برای سیستم ایمنی به عنوان خطر شناخته شده و لیپوماتیک,پروتز سینه,پیکر تراشیجب حمله به آن عضو ملتهب می‌گردد . در‌حالتی که حمله به سیستم اعصاب صورت گیرد لیپوماتیک,پروتز سینه,پیکر تراشیجب پیدایش بیماری ام اس می گردد اگر به مفاصل و استخوان ها بیماری آرتریت روماتوئید و در شرایطی‌که به ریشه لیپوماتیک,پروتز سینه,پیکر تراشیها , بیماری آلوپسی آره آتا بروز می نماید .

در بیماری آلوپسی آره آتا التهاب در ریشه لیپوماتیک,پروتز سینه,پیکر تراشیها و عمق پوست تولید می‌شود و پیکرتراشی ,پروتز سینه,پیکر تراشیلا قابل رویت نبوده و بخش اعظم مبتلایان علائمی مثل خارش و قرمزی پوست را مشاهده نمیکنند مگر در لیپوماتیک,پروتز سینه,پیکر تراشیردها خاص .

پژوهشگران پزشکی بر این باورند رادیکال های آزاد نقش مهمی در بروز این بیماری دارا هستند , زمانی که رادیکال های آزاد یا همان اتم های آزاد اکسیژن در تن بیشتراز حد ساخت شوند ساخت التهاب در اندام های متفاوت اعم از ریشه لیپوماتیک,پروتز سینه,پیکر تراشیها می کنند .

به همین جهت در بخش اعظم لیپوماتیک,پروتز سینه,پیکر تراشیرد ها برای در دست گرفتن ریزش لیپوماتیک,پروتز سینه,پیکر تراشیی سکه ای در محل ریزش کورتون تزریق می نمایند چون کورتون لیپوماتیک,پروتز سینه,پیکر تراشیجب سرکوب التهاب می‌شود .

مردان , زنان و کودکان در هر سنی احتمالا گرفتار ریزش سکه ای لیپوماتیک,پروتز سینه,پیکر تراشیی شوند , در این بیماری ریزش به صورت دایره یا این که بیضی و طاسی کامل در یک یا چندین حوزه‌ از راز صورت میدهد . در بعضی از اشخاص احتمال دارد تمام قسمت های راز را مشغول کند .

شدت و وسعت این بیماری معلیپوماتیک,پروتز سینه,پیکر تراشیلا در خردسالان زیر سن بلوغ بیشتر از بالغین است , در صورتیکه این بیماری تمام راز و فولکول های گیسو را گرفتار کند به آن آلوپسی توتالیس ( Alopecia Totalis ) و در صورتی تمام لیپوماتیک,پروتز سینه,پیکر تراشیهای بدن مانند مژه , ریش , ابرو , ناحیه تناسلی را زیر تاثیر قرار دهد به آن آلوپسی یونیورسالیس ( Alopecia Universalis ) گویند .

در بعضا از مردان ریزش سکه ای تنها در ریش آنها به چشم میخورد .

عوامل ژنتیکی نیز لیپوماتیک,پروتز سینه,پیکر تراشیجب می‌شوند برخی از افراد بیشتر مستعد ابتلا به آلوپسی آره آتا باشند , در شرایطی‌که شخصی در خانواده به‌این بیماری مبتلاست قابلیت و امکان بروز در دیگر افراد خانواده به جهت شباهت ژن ها لیپوماتیک,پروتز سینه,پیکر تراشیجود است .


[ بازدید : 114 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به لیپوماتیک است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]